lørdag 4. september 2010

Overmøblert

Tirsdag kjøpte vi hus, med overtakelse fortere enn svint, så nå er det fullt kjør for å få solgt vår eksisterende abode med tilnærmet tilsvarende hastighet. Onsdag hadde vi derfor stylist på besøk som skulle fortelle oss hvordan vi burde møblere boligen for foto og visning (eller mer korrekt: ikke møblere). Hun kunne fortelle oss at boligen var litt "overmøblert". Jeg har alltid tenkt at vi bare har litt liten plass. Hmm.

Hvorfor har vi så mye møbler? For å oppbevare saker og ting, først og fremst. Ergo har vi for mange ting. Det ante meg.

Og nå gjør vi noe med det. Vi pakker og rydder, kaster og gir bort til den store gullmedaljen og over en lav sko (for ikke å snakke om høye sko, sandaler og støvler). Hittil har jeg gitt bort røffli 15 par sko, 15 vesker, et utall klessplagg, håndklær og kluter og masse kopper, kar og annet utstyr til loppis og Fretex. Fullt brukbare ting, men som jeg ikke har et nært forhold til og som jeg heller ikke kan se for meg at jeg får bruk for i løpet av de kommende årene. En sjenerende mengde kosmetikk har gått i søpla (hva skulle jeg den gangen med 4 øyenskygger i nesten helt samme nyanse? For ikke å snakke om 6 flasker hårspray? ). Enda har jeg mer å kvitte meg med, mye mer, og jeg synes faktisk det er helt ålreit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar