mandag 23. august 2010

Aksjon Bruk Opp!

Jeg har vel egentlig hatt en målsetning i denne retningen en stund, men nå er det alvor; ting og tang som har lagret seg opp skal brukes opp! Da tenker jeg selvsagt på ting som er fullt brukbare, men som rett og slett har fått akkumulere seg som et resultat av for eksempel gavemottak eller egen hamstring. Jeg har noen kategorier av slike ting:

* Te. Tipper jeg har over 50 pakker te i skapet. Skamfull.
* Dusjsåper, bodylotion, badeoljer og sjampo. Det er nok over 50 flasker av ymse slag på badet. Da regner jeg ikke med hotellsjampoer, som jeg også har en ubehjelpelig mengde av.
* Mel. Ja, mel faktisk. Jeg baker en del, og samler derfor tidvis på mel. Tipper jeg har 15 pakker i skapet, noen åpnet og andre uåpnede.
* Barnegrøtpulver. Vi har prøvd ut mye forskjellig de siste månedene, med det resultat at det nå er en hel gjeng med åpnede grøtpakker i kjøkkenskapet, godt over 10 vil jeg anslå.
* Pasta. Mangelfull listeskriving og hamstertendenser har ledet til et altfor høyt antall pakker fullkornspasta i matskapet.

Siden vi i løpet av høsten mest sannsynlig kommer til å flytte, så er det fornuftig å ikke ha for mye forbruksvarer lagret opp. Og det er jo uansett litt teit å ha for mye av slikt stående, det blir bare gammelt og dårlig og man blir lei, og så blir det kanskje kastet til slutt. Så nå til verket; en kopp te!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar