fredag 13. august 2010

Cheap Chic


Det hotteste på interiørfronten nå for tiden er visst noe de kaller cheap chic. Se f.eks. denne artikkelen:http://www.klikk.no/bolig/rom123/article589848.ece

Det er jo TOPP! Trenden, altså. Ikke navnet. Men trenden. For gjenbruk og redesign i hjemmet er jeg 100% for. Når jeg leser artikkelen skjønner jeg at mitt eget hjem nok er innredet i denne stilen. Navnet er sannsynligvis inspirert av det noe forslitte begrepet Shabby Chic. Det kunne jeg skrevet mye om, men det får bli en annen gang.

Hva som er Cheap Chic hjemme hos meg? Tja, noen eksempler: Stuebordet er fra 90-tallet og jeg har nylig beiset det mørkt for å fornye det, mye av barneutstyret og barnemøblene er kjøpt brukt, mye av det vi eier er kjøpt i brukthandel eller på loppemarked, spisestuen er fra 60-tallet og malt med sort bengallakk, og jeg har f.eks. laget et par gulvmatter og tepper selv av stoffrester og gammelt sengetøy. Cheap chic!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar