søndag 15. august 2010

Husdrømmer


Vi går med flytteplaner, og har i dag vært på to visninger i Bærum. Det er både spennende og frustrerende.. mange på visning, høye priser, og ofte mye som bør gjøres av oppussing og oppgradering. Frem til i dag hadde vi ikke helt bestemt oss for hva slags type bolig vi ville ha, vi hadde bare en prisklasse å forholde oss til. Men i dag har vi blitt litt klokere.

Vi så på et lite rødmalt hus med stor tomt som vi hadde store forhåpninger til. På bildene så det ut som om det ville være mulig å flytte inn i huset og pusse opp rom etter rom, men da vi kom på visning skjønte vi at oppgraderingsbehovet var langt mer prekært enn som så; ledninger hang og slang, gulvene sviktet og det var rør både her og der.. Jeg hadde sett for meg et rolig liv i et koselig hus med stor hage, men plutselig ble hodet mitt i stedet fylt av bilder av en sliten mamma som vekselvis lagde posesuppe, snerret til mannen, saget og malte, instruerte håndverkere og kjeftet på barna... nei, vi kommer ikke til å kjøpe det huset. Det ville medført et altfor komplsert liv. Et liv jeg ikke unner min lille familie. Vi får ta noe enklere.

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for hislen på bloggen min!! Ikke så mange bloggere her i Drøbak så vidt jeg vet..også skal du flytte?:-)
    Takk for symaskintips, jeg tenkte at det koster endel med service,så det blir nok ny...men er så utrolig glad iden jeg har og har arvet den av mamma.
    Anette♥

    SvarSlett
  2. Takk for første hilsen i min nyoppstartede blogg! Nei, jeg har heller ikke funnet mange Drøbaksblogger, men kanskje de fleste bloggerne velger å ikke informere om hvor de bor? Ja, vi går med flytteplaner, mannen min har begynt å jobbe på "feil" side av Oslo, og bruker halvannen time til jobb hver vei.. og jeg bruker litt tid til min jobb også, så da har vi funnet ut at det er best å flytte. Men Drøbak vil alltid ha en stor plass i hjertet mitt!

    SvarSlett