torsdag 26. august 2010

Redd frossenmaten!

I går oppdaget jeg at noe mystisk hadde skjedd; på et eller annet vis hadde fryseboksen blitt slått av i løpet av uka. Da jeg skulle hente en pakke bacon (planen var å lage fleskepannekaker), oppdaget jeg at det var tint - og det samme var resten av innholdet i fryseren (i større eller mindre grad). Etter at forskrekkelsen hadde lagt seg, ble en større redningsaksjon satt i gang. Hva kunne reddes, kunne vi slippe å kaste eller sjokkspise alt? Det ble ikke noen fleskepannekaker i går, resten av kvelden gikk med til redningsaksjonen..

Min kjære svigermor, som har gått husmorskole og vet slike ting som dagens fruentimmere i liten grad vet, kunne fortelle oss at kjøttdeigen og alle kyllingfiletene kunne stekes og fryses igjen, ost og bær kunne fryses igjen direkte, mens fisk, kaker og boller ikke kunne fryses igjen, de burde spises. Så ut ifra dette prisippet stod min mann i går og stekte kjøtt store deler av kvelden.. og kjøleskapet og benken er fullt av saker og ting som må spises de nærmeste dagene. Hunden lusket slukøret rundt, torturert av de liflige duftene fra kjøkkenet.. Det blir nok mange gode middager i dagene som kommer (gleder meg til Salma-laks i kveld!), og - vi fikk jo ryddet godt i fryseren, da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar