mandag 16. august 2010

Quilting for nybegynnere


Quilting er en forholdsvis ny hobby for meg, og selv om den har engasjert meg ganske mye de siste par årene har det resultert i ganske lite produksjon. Jeg har nemlig brukt mesteparten av min energi på å samle inn, forvaske, stryke og kutte opp stoffer. Det er visstnok morsommere å quilte når man har et stofflager, og det tipset har jeg virkelig tatt inn over meg. Nå har jeg et ganske så omfattende stofflager, og det er på tide å begynne på et eller annet større prosjekt, kanskje et sengeteppe?

Quiltet på bildet er et babyteppe jeg laget da jeg var gravid med lillegutt høsten i fjor. Det er superenkelt, og passer derfor svært godt inn i bloggen;-) Målene er ca 90 x 70 cm, og det passer som sengeteppe i vugge eller vogn, eventuelt som liggeteppe på gulvet den første tiden. Det er laget av ruter på 4 x 4 inches, samt kantstoff.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar