fredag 13. august 2010

Salg

Nå er det tid for salg. I alle butikker skiltes det med 50 % rabatt og kanskje også enda mer, til og med i butikker som ikke har typisk sesongpregede varer (hvorfor er det for eksempel sommersalg på trelasten eller hos frisøren?). Jeg har tidligere handlet mye på salg, spesielt klær, for det kan være vanskelig å motstå tilbud som går ut på 70 % rabatt eller ta tre og betal for en. Men i år har jeg vært ganske så disiplinert; jeg har faktisk nesten holdt meg unna salget i sin helhet så langt. I går tittet jeg litt i butikker, og hadde bestemt meg for å ikke kjøpe noe som jeg ikke VIRKELIG trengte. Det hjelper på motivasjonen at vi også har plassproblemer hjemme.. Jeg fant en beige skinnjakke med 50 % rabatt, og den kjøpte jeg fordi jeg har sett etter en slik jakke siden mai.

Tror rett og slett jeg er ferdighandlet på salg for i år. Man kan kanskje gjøre noen kupp på salg for sin egen del, men for jordens del er salg en skikkelig dårlig deal..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar