lørdag 28. august 2010

Tacokrydder uten gufne e-stoffer


I dag tenkte jeg at jeg skulle dele med dere min oppskrift på hjemmelaget tacokrydder. Etter litt eksperimentering har jeg kommet frem til en krydderblanding som jeg er riktig fornøyd med. Min personlige mening er at dette gir langt bedre tacokjøtt enn ferdigpakkene, og i tillegg er det uten smaksforsterker, farge, konserveringsmiddel, antiklumpemiddel og alt det andre som kanskje ikke er så hyggelig å knaske i seg på lørdagskvelden..

Tacokrydder:
1 ts salt
2 ts kummen
1/2 ts koriander
1 ts chilipulver
1 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
1/2 ts nymalt pepper

Oppskriften kan gjerne dobles eller tredobles og has på krydderbøsse. Fin gave også!

Jeg bruker ca. 2 spiseskjeer av krydderet til en 400-grams pakke stekt kjøttdeig/karbonadedeig, og 1/2 til 1 dl. vann som kokes delvis inn.

God lørdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar